Pokarmy do włączenia i uniknięcia w niedoczynności tarczycy i nadczynności tarczycy

Gruczoł tarczycy jest gruczołem w kształcie motyla, umieszczonym na przedniej stronie szyi, tuż pod jabłkiem Adama. Mimo niewielkich rozmiarów ma ogromny wpływ na prawie wszystkie procesy metaboliczne zachodzące w organizmie. Dwa najczęstsze problemy tarczycy – mianowicie niedoczynność tarczycy i nadczynność tarczycy, obejmują nieprawidłowe wytwarzanie hormonów tarczycy. Główną różnicą między niedoczynnością tarczycy a nadczynnością tarczycy jest to, że ta pierwsza jest spowodowana niedostatecznym wytwarzaniem hormonu tarczycy, podczas gdy druga jest spowodowana nadprodukcją hormonu tarczycy. Ale właściwa diagnoza i leczenie oraz przestrzeganie zrównoważonej diety może skutecznie poradzić sobie z tymi problemami.

Co to jest niedoczynność tarczycy?

Zanim przejdziemy do listy pokarmów do spożycia i unikniemy niedoczynności tarczycy, ważne jest, aby wiedzieć, czym jest niedoczynność tarczycy. Cóż, niedoczynność tarczycy jest zaburzeniem spowodowanym przez niedoczynność tarczycy. Jest to stan, w którym gruczoł tarczowy nie wytwarza wystarczającej ilości hormonu tarczycy do normalnego funkcjonowania organizmu.

Niedoczynność tarczycy

Hormony tarczycy kontrolują proces metabolizmu, który z kolei wpływa na bicie serca, temperaturę ciała i zdolność spalania kalorii. Niewystarczająca produkcja hormonu tarczycy powoduje spowolnienie procesów organizmu, przez co ciało staje się słabsze, a metabolizm spowolniony. Niektóre z typowych objawów niedoczynności tarczycy to: zwiększenie masy ciała, zmęczenie, suchość skóry, zaparcia, cienkie włosy i łamliwe paznokcie, osłabienie, wolne tętno.
7 Najlepsze jedzenie w diecie niedoczynności tarczycy

Nie ma oczywiście żadnego suplementu na leki w przypadku zaburzeń tarczycy, ale jedzenie niektórych pokarmów może pomóc w poprawie funkcji gruczołów tarczycy i regulować metabolizm, tętno, nastrój, temperaturę ciała i ciśnienie krwi.
Ryba

Ryby są pierwszym i najważniejszym artykułem spożywczym na liście zdrowej żywności przeznaczonej do naturalnego leczenia niedoczynności tarczycy ze względu na zawartość niezbędnych kwasów tłuszczowych. Zdrowe kwasy tłuszczowe omega 3 obecne w tłustych rybach, takich jak łosoś, tuńczyk, sardynki i pstrąg, pomagają zmniejszyć stan zapalny, poprawić odporność i zmniejszyć ryzyko chorób serca u osób cierpiących na niedoczynność tarczycy.

pieczona ryba

Ponadto ryby są wspaniałym źródłem selenu, który jest najbardziej skoncentrowany w tarczycy i poprawia jego funkcje.
Orzechy

Nie musisz się martwić o nagłe pragnienie jedzenia, gdy masz takie zdrowe przekąski. Orzechy są kolejnym niesamowitym źródłem selenu, który sprawia, że ​​są ważnym pożywieniem, które należy uwzględnić w diecie na zaburzenia tarczycy. Niektóre z najzdrowszych orzechów, które są obciążone selenem, to orzechy brazylijskie, orzechy laskowe i orzechy makadamia, które pomagają w utrzymaniu prawidłowych funkcji tarczycy.

Orzechy

Jedzenie tylko jednej lub dwóch orzechów brazylijskich każdego dnia wystarczy, aby uzyskać codzienne składniki odżywcze, ale w przypadku innych orzechów mała porcja powinna być codzienną porcją. Ale powinieneś zawsze uważać na wielkość porcji, ponieważ orzechy są bogate w tłuszcz.
Bogate w przeciwutleniacze owoce i warzywa

Dieta detoksowa dla owoców i warzyw jest wyjątkowo popularna wśród osób dbających o zdrowie, ponieważ te pokarmy pomagają oczyścić system i wypłukać toksyny z organizmu. Jednak bogate w przeciwutleniacze owoce i warzywa są niezwykle korzystne także w zwalczaniu niedoczynności tarczycy. Działają prawie jak naturalne leki na niedoczynność tarczycy, kontrolując przyrost masy ciała – jeden z głównych objawów niedoczynności tarczycy.

owoce i warzywa na niedoczynność tarczycy

Owoce i warzywa, które są szczególnie bogate w składniki odżywcze, takie jak przeciwutleniacze i witaminy z grupy B, korzystnie wpływają na pracę tarczycy. Niektóre z najlepszych owoców i warzyw bogatych w przeciwutleniacze, które można jeść z powodu niedoczynności tarczycy, to jagody, czereśnie, papryka, pomidory, słodkie ziemniaki itp.
Całe ziarna

Jednym z najczęstszych objawów niedoczynności tarczycy jest niewyjaśnione zaparcie, a jednym z najlepszych sposobów rozwiązania tego problemu bez stosowania środków przeczyszczających jest dodanie do diety jakiegoś błonnika w postaci pełnych ziaren. Niektóre z najzdrowszych pełnych ziaren to brązowy ryż, komosa ryżowa, bulgur, owies itp. I chociaż większość z nas używa płatków owsianych do celów odchudzania, tylko to może pomóc w normalizacji i uregulowaniu wypróżnień.

Całe ziarna

Ważne jest jednak, aby przyjmować leki na tarczycę kilka godzin przed lub po jedzeniu pokarmów bogatych w błonnik, ponieważ włókno może zakłócać działanie leków tarczycy.
Wzmocnione produkty mleczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *