Charakterystyka treningu split

Split jest to specyficzny rodzaj treningu, który polega na trenowaniu odpowiedniej grupy mięśniowej. Warto wiedzieć, że trening split, może ćwiczyć maksymalnie dwie lub trzy grupy mięśniowe. Co ciekawe, split wykonuje się zawsze na pojedynczej jednostce treningowej. W dzisiejszych czasach, trening split cieszy się coraz większą popularnością i posiada coraz więcej zwolenników. Dzieje się tak dlatego, że jest on niezwykle efektywny oraz bardzo skuteczny w działaniu.

Charakterystyka treningu split

             Split jest to inaczej trening dzielony. Warto wiedzieć na czym polega ten system ćwiczeń. Trening split, polega na ćwiczeniu każdej partii mięśni w sposób oddzielny. Taki schemat ćwiczeń jest to zdecydowanie najskuteczniejszy sposób na zbudowanie masy mięśniowej. Za pomocą wyżej wymienionego treningu split, można wspaniale wyrzeźbić sylwetkę ciała. Jakie są zasady treningu metodą split? Trening split jest to bardzo charakterystyczna metoda treningowa. Warto wiedzieć, iż zgodnie z zasadą treningową, każda partia mięśniowa ćwiczona jest osobno oraz oddzielnie, jeden raz w tygodniu. Warto również wiedzieć, iż częstotliwość treningów zależy przede wszystkim od tego, jakich rezultatów się konkretnie oczekuje. Warto wiedzieć, iż trening split, może wynosić mniej więcej od trzech do nawet aż sześciu sesji treningowych, w przeliczeniu na jeden tydzień. Trzeba wiedzieć, iż ten wyżej wymieniony schemat ćwiczeniowy, pozwala zawsze na znacznie bardziej intensywną stymulację konkretnych grup mięśniowych. Co jest ważne oraz istotne, przekłada się to przede wszystkim na szybszy przyrost masy mięśniowej. Rewelacyjnie wpływa to na wyrzeźbienie ciała. Cechy szczególne treningu split są następujące:

  • powinny trenować Split osoby, które mają przynajmniej półroczne doświadczenie w wykonywaniu ćwiczeń siłowych,
  • metoda jest bardzo efektywna,
  • wspaniale można wyrzeźbić sylwetkę,
  • każda partia ciała ćwiczona jest osobno,
  • split może wynosić od 3 do 6 sesji treningowych.

Trening split – jak często ćwiczyć?

          Trzeba wiedzieć, iż w metodzie split, dzielimy ciało na partie mięśniowe, takie jak: klatka piersiowa, plecy, barki oraz bicepsy, tricepsy jak i również nogi. Co jest bardzo ważne, można trenować te partie mięśniowe, po jednej, każdego dnia. Wówczas, jak wynika z powyższego, trzeba przeznaczyć na treningi split, równo sześć dni w przeliczeniu na jeden tydzień. Natomiast, można również połączyć dwie lub trzy partie i można je ćwiczyć na przykład 3 dni w tygodniu. Wówczas, można osiągnąć lepsze efekty, jeśli chodzi o wyrzeźbienie ciała oraz wzmocnienie masy mięśniowej. Samodzielnie trzeba ocenić swoje możliwości i podjąć decyzję jak ćwiczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *