Skuteczne sposoby na szybkie odchudzanie

Pozbycie się nadwagi to trudne zadanie, które wymaga różnych wyrzeczeń. Warto zastosować kilka prostych porad ułatwiających walkę z kilogramami. Dzięki tym sposobom można szybciej spalić tkankę tłuszczową, a odchudzanie stanie się przyjemniejsze.

Sposoby na szybkie odchudzanie

Jak szybko schudnąć? Wystarczy w tym celu zastosować się do kilku prostych porad. Duże znaczenie ma między innymi:

  • unikanie kalorycznych przekąsek,
  • systematyczne ćwiczenia,
  • picie odpowiedniej ilości płynów,
  • wysypianie się.

Nie licz kalorii

Większość osób, które się odchudzają, skupia się na liczeniu zjedzonych kalorii. Bardzo szybko można popaść w obsesję na tym punkcie. Nie ma to jednak zbyt wiele sensu. Dokładne obliczanie wartości kalorycznej wszystkich posiłków nie pomoże w odchudzaniu. Czas i energię lepiej zainwestować w lepsze komponowanie diety. Każdy posiłek powinien zawierać odpowiednią ilość węglowodanów, tłuszczów i białek.

Kontrolowanie porcji

W jaki sposób uniknąć przejadania się? Zamiast liczenia kalorii można stosować łatwiejszą metodę, która polega na wizualnym kontrolowaniu porcji. Połowę talerza powinny zajmować warzywa, a jedną czwartą produkty dostarczające węglowodanów, np. ryż lub kasza. Reszta talerza jest zarezerwowana dla białka, np. mięsa lub ryb.

Warzywa i owoce – podstawa jadłospisu

Warzywa i owoce to podstawa zdrowej diety. Są źródłem błonnika, który poprawia trawienie. Zawierają dużo mikroelementów i są niskokaloryczne. Z warzyw i owoców można przygotować wiele smacznych potraw, na przykład surówek i sałatek. Porcję warzyw i owoców należy dodawać do każdego posiłku. Mogą być także zdrową, niskokaloryczną przekąską.

Sen

Niedobory snu powodują podniesienie poziomu hormonu stresu – kortyzolu. Ten hormon jest odpowiedzialny także za regulowanie apetytu. Z tego powodu osoby niewyspane chętnie sięgają po wysokokaloryczne przekąski i jedzą większe porcje. Okazuje się, że osoby, które za mało śpią, znacznie częściej cierpią z powodu nadwagi i otyłości.

Nawodnienie organizmu

Specjaliści zalecają, aby każdego dnia pić 2-3 litry płynów. Dokładna ilość zależy od indywidualnych potrzeb, które wynikają między innymi z aktywności fizycznej i masy ciała. Przed posiłkiem należy wypić szklankę wody – to wystarczy, żeby zjeść mniej. Trzeba także pamiętać, że latem oraz w czasie aktywności fizycznej wzrasta zapotrzebowanie naszego organizmu na wodę.

Uwaga na kaloryczne przekąski

Sięganie po przekąski bez zastanowienia to poważny błąd. Każdy posiłek dostarcza kalorii, a ciągłe podjadanie może stać się przyczyną nadwagi. Dlatego należy traktować przekąski jak jeden z pięciu posiłków. Nie powinny mieć więcej niż 200 kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *